Ha nem jól fogja a ceruzát…

A minap beszélgettem egy szülővel, aki elkeseredve mesélte, hogy hiába próbálja gyermekének megtanítani a helyes ceruzafogást, a csemete nem boldogul vele. Nagyon elcsodálkozott, amikor mondtam neki, hogy ezt direkt nem lehet tanítani. A helyes ceruzafogás nagyban megkönnyíti az írástanulást, a kis kezek kevésbé fáradnak el és hamarabb regenerálódnak…..de hiába adjuk egy óvodás kezébe az íróeszközt, ha előzetesen a kézizmait nem készítették fel erre a tevékenységre.

A kezeknek erősödnie és ügyesednie kell, ami bizony hosszú, időigényes folyamat. A helyes ceruzafogás az, amikor a ceruzát a hüvelyk- és a mutatóujj tartja, a középső ujj pedig alátámasztja. De addig, amíg idáig eljut egy gyerkőc, sok – sok egyéb tevékenységet kell végeznie ahhoz, hogy megfelelő erővel, elegendő nyomatékkal és kellően lendületesen tudja használni az íróeszközöket. Melyek ezek a tevékenységek?

  • gyurmázás
  • tésztagyúrás
  • törölgetés
  • ruhacsipeszelés
  • válogatás (rizs-sárgaborsó, stb.)
  • ujjfestés
  • nyomdázás
  • festés fültisztító pálcikával vagy vattagömbbel
  • autózás rajzolt pályán
  • legózás
  • gyöngyfűzés
  • szabad firkálás nagyalapú papíron
  • gombok válogatása
  • zseníliadrót hajtogatása
  • kenyér megkenése
  • kézmozgással kísért mondókázás

Ne felejtsük el azonban: a finommotorikus fejlődés lassan, folyamatosan halad előre; ne legyünk hát türelmetlenek, ha gyermekünk az elején még kevéssé ügyes. A folyamatos foglalkozással, tevékenységgel az eredmény sem marad el.Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.

Facebook.com/mindennapifejlesztes/

Instagramon is megtalálsz: dorasiposm.

Hozzászólás

Design a site like this with WordPress.com
Kezdjük el